måndag 8 september 2008

Toaletträning!?

Dagen började med en sensationell händelse, Axel kissade på eget initiativ på toaletten!

Idag fick jag väcka Axel kl 6.30 för att vi skulle hinna med alla bestyr innan det var dags för att gå till dagis. När han vaknade var blöjan helt torr, kl 7, när vi skulle sätta på honom kläder var den fortfarande helt torr! Så jag frågade om han inte skulle gå på toaletten och kissa, det ville han. På med toalettsitsen och upp med Axel på den, han kissar!

När han är färdig vill han inte har några kläder på sig och får springa omkring naken en stund. Efter ett tag ropar han "Mamma, jag behöver kissa igen!" Pappa hjälper honom upp på toaletten men sen vill han att jag ska hjälpa honom ner. Jag frågar om han inte behöver kissa lite till, mycket riktigt det behövde han. Jag var mållös, här har han haft en blöja sen 18.30 och den är helt torr efter drygt 12h! Det kändes nästan som en kränkning av hans nya färdighet att sätta på honom blöja igen efter detta. Kanske är det dags för toaletträning för min store lille kille!?

Inga kommentarer: