fredag 5 september 2008

Dygn 5 - gräsänka

Så var femte och sista dygnet som gräsänka avklarat. Också detta dygn har förflutigt tämligen smärtfritt.

Axel har börjat klättra upp och rota i skåpen, i morse kom han springande och sade "Det gör ont på tungan" Jag frågade varför då och han sprang ut i köket och svarade "Jag åt en sån" och pekade på en liten burk med koffeintabletter. OJ, tänkte jag, Axel är ju normalt ganska livlig men en speedad Axel hur ska det gå?! Jag fick honom att dricka mycket vätska i alla fall.

När vi skulle gå till dagis var han ganska speedad och ville inte alls vara med på noterna att gå tillsammans med mig åt det håll som dagis ligger, han skulle åt andra hållet. Till slut fick jag lyfta upp honom och spänna fast honom i vagnen. Sen gick allt som smort.

Mamma/bebisfika hos Hanna och Molly var väldigt trevligt och vi var väl närmare 10 mammor ett tag. Tiden bara flög iväg och vips var klockan halv tre, dags att ge sig hemmåt och vidare till dagis för att hämta Axel.

Hämta Axel har blivit väldigt smidigt och det känns väldigt skönt. Tidigare hämtade jag honom mellan 15.00 och 15.30 men han var aldrig färdiglekt och ville inte gå hem då. Så jag senarelade hämtningen till 16.00 och krånglet vid hämtningen försvann.

Eftersom min man (känns fortfarande underligt att säga så) skulle komma hem idag mellan 19 och 20 så tänkte jag låta Axel vara vaken tills han kom hem. Allt gick som smort och Axel badade till och med helt utan några som helst missöden.

Jesper kom hem strax efter 19 och alla var mycket glada att ses igen! Båda barnen var vakna och blev glada att se sin pappa båda två.

På det hela taget har våra 5 dygn utan make och pappa varit riktigt harmoniska, jag är förundrad över hur bra det egentligen gått! Kanske ska man börja titulera mig själv som "Värsta supermamman"!

Inga kommentarer: