onsdag 17 september 2008

Genombrott på matfronten

Idag har jag hunnit med ganska mycket om jag får säga det själv.
På väg till dagis somnade Vidar och jag lämnade Axel på dagis strax före 8. Därefter gick jag till affären och handlade lite mat och utnyttjade en blöjrabattkupong. Vidar vaknade någon gång under tiden.
Vi var hemma igen strax före 9, jag packade in varorna och Vidar fick lite mat. Efter en timme ungefär blev Vidar uttråkad och vi gick till öppna förskolan, Spira.
På väg till Spira satt Vidar och gnällde i vagnen men så fort vi kom in genom porten tystnade han, precis som om han visste vart vi kommit. Väl där inne låg han länge och väl och tittade på alla barnen och stormtrivdes med tillvaron.
Strax innan sångstunden tog jag mig en kaffe och gav Vidar banan, han åt som aldrig förr. Han åt en 1/4 banan och verkade äntligen ha fattat vad man ska göra med det där som mamma stoppar in i munnen. Vi hann vara med en liten stund på sångstunden innan den var slut och jag fick återgå till mitt kaffe. Vidar fick lite ersättning men sen verkade han fått nog medans jag stod och pratade med en pappa så somnade han i min famn.
Passade på att gå till "Liten Karin" för att försöka byta en leksak utan kvitto. Det var en jättefin leksak som Vidar fått i namnkalaspresent, men vi hade redan en sådan. Eftersom det var pappas bästa kompis som kommit med presenten hade jag bett honom säga att vi ville byta den, men det hände inte och nu är det ju för sent. I vilket fall som helst så fick jag inte byta den.
Slank in på Villervalla för att kika lite på deras underbara velourkläder. De hade ett par kanonfina knallröda velourbyxor som ropade på mig, men de fick inte följa med hem.
Därefter gick vi hem och på vägen vaknade Vidar. Väl hemma busade vi i ett par timmar innan Vidar slocknade för tredje gången. Då passade jag på att plugga lite. När han vaknade igen var det dags att gå och hämta Axel på dagis.
När vi kom till dagis skulle Axels dagisbästis, Gustav, också gå hem, så de busade lite utanför dagis innan det var dags att gå skillda håll. Det är väldigt roligt att de har funnit varandra, Axels gamla dagisbästis har ju slutat och det är skönt att han hittat en ny. Det skiljer dessutom bara 5 dagar mellan dem i ålder, fast om man ser dem bredvid varandra kan man inte tro att de är lika gamla, Gustav är huvudet kortare. Axel är längre än de flesta jämnåriga med sina 100 cm!

Inga kommentarer: