torsdag 4 september 2008

Dygn 4 - gräsänka

Även detta dygn har flutit på bra. Axel vaknade dock kl 5 och var inne hos mig flera gånger efter att han fått välling så jag fick inte sova nåt mer efter kl 5. Vidar vaknade strax innan 6, han brukar alltid vara en solstråle när han vaknar, likaså idag!

Efter en smidig lämning på dagis gick jag och Vidar hem, han somnade på vägen hem men vaknade ca 5-10 min efter vi kommit hem. Han vaknar alltid strax efter vi kommit innanför dörren. Vi var en liten stund på öppna förskolan och var med på sångstunden, han gillar den men den är nog aningen lång... nåt är det i alla fall för han tröttnar ganska fort. Vi gick hem ganska snart efter sångstunden.

När vi väl kommit hem somnade han nästan omedelbart så jag passade på att lägga honom i sängen. Han sover oftast bättre i sängen än i vagnen, kanske för att han sover på rygg i vagnen och på mage i sängen.

Två timmar innan vi skulle hämta Axel var jag extremt uttråkad, avsaknaden av vuxensällskap gjorde sig påmind. Tur att det är fika med forummammorna i morgon.

Hämtningen gick ganska smidigt den också, inga missöden vid spårvagnen bara glada miner. Vidar somnade på vägen hem. När vi kom hem lyckades Axel väcka Vidar men det gjorde inget för Vidar var ändå glad som en lärka.

Efter middagen kom en gammal arbetskamrat till mig med en present till Vidar, det var väldigt roligt att träffa honom.

Även nattningen av båda barnen gick väldigt smidigt idag, Axel kom i säng 19.15 och Vidar 19.30. Nu sover de som små ljus, mina gullungar!

Axel sover med fötterna på huvudkudden!

En kanondag med andra ord!

Inga kommentarer: