torsdag 18 september 2008

Skummisar på gården

Jisses?!

För er som har varit hemma hos oss vet att vårt arbetsrum har en dörr ut till vår innergård.
Jag och J satt vid varsin dator i arbetsrummet. Så hände följande...
Rätt var det är rycker någon hårt i dörren ut till gården, jag for upp för att se vem som rycker i vår dörr kvart över tio på kvällen (när alla som hör hit dessutom är hemma). Jesper är inte långt efter.
En man och en kvinna (har aldrig sett dem förut) går sakta mot vår dörr och kvinnan vinkar avfärdande mot mitt kikande. Ser att det rör sig till vänster om vår dörr. Sen dyker det upp en man till. (Jesper går och hämtar nycklarna för att gå ut) De går ganska långsamt mot gången som leder mot porten ut till gatan från nr 11. Mannen som ryckte i vår dörr inspekterar cyklarna som står på gården.
När de försvunnit in genom gången, skyndar jag mig att hämta mina nycklar för att gå ut genom arbetsrummet. Jesper har redan hunnit ut, han ser inte skymten av dem. Jag går ut genom 11an men ser heller inte skymten av dem. De är spårlöst försvunna...
Vi går ett varv runt fastigheten men ser inte skymten av dem.
Vad ska man säga om detta?!

Inga kommentarer: