tisdag 16 september 2008

Protester

I kväll duschade jag och Axel medans pappa tog hand om Vidar. Det verkade inte speciellt populärt hos lillkillen då han började gallskrika kort efter att jag och Axel börjat duscha. Han skrek och skrek och skrek, pappa fick nog och lade ner honom i sängen där han fortsatte gallskrika.

När vi duschat färdigt skyndade jag mig att torka mig och kasta på mig kläder för att få slut på skrikandet så snart som möjligt.

På med bärselen, det är lättast att bära och trösta då, och Vidar fortsatte gallskrika en stund innan skriket mattades av något. Han brukar lugna ner sig ganska bra till Per Gessles - Mazarin men det tog ganska lång tid innan jag lyckades få honom tillräckligt lugn för att äta lite välling. Han sög i sig hela 160 ml i ett svep, så mycket brukar han inte dricka på en gång, innan han slocknade hängandes i selen.

Nu ligger han i sin säng och sover, med kläderna han haft hela dagen och jag funderar på om jag ska försöka ta på honom pyjamas, byta blöja och ge honom lite mer välling. Jag måste nog byta blöja i alla fall.

Inga kommentarer: