onsdag 3 september 2008

Dygn 3 - gräsänka

Dygn tre börjar närma sig sitt slut och även detta dygn har förflutit bra utan större missöden.

Axel började sin dag kl 5 då han hojtade från sängen, "Mamma, mamma, kom och hämta mig!" Det var en grinig kille som inte riktigt sovit färdigt. Det var bara att pallra sig upp, sätta på tvn och göra välling. Sen kunde jag stupa i säng igen, vaknade sen av väckarklockan 6.30, kanon! Somnade nog innan 23 igår ialla fall så nog har jag fått sova alltid. Vidar vaknade strax efter mig och var på strålande humör. Härligt.

Struntade i frukosten i morse för att köra powerwalking innan. Powerwalkade till dagis, lämnade Axel och powerwalkade hem. Vidar satt i vagnen hela tiden, förhållandevis nöjd. Väl hemma fick han mat och somnade till slut mer eller mindre utmattad. Då fick jag chansen att duscha och äta frukost. Vidar sov nog närmare 2h!

Fika på stan med en kompis, följt av en promenad var inte helt fel.

Innan jag hämtade Axel på dagis passade jag på att handla lite frukt. På väg hem från dagis började det regna, vi missade precis spårvagnen. Så jag bestämde mig för att ta 6an till Ullevi och 1an el 3an därifrån. Resan till Ullevi gick bra men när vi sen skulle ta 3an (en gammal vagn) blev det lite smått kaotiskt. Axel ville trycka för att öppna dörrarna, när de öppnades inneifrån blev Axel hysterisk och slängde sig på marken. Jag försökte lyfta upp honom och in i vagnen men han bara kastade sig fram och tillbaka. Så jag sade till honom: "Om du inte reser dig upp nu kommer dörrarna stängas och spårvagnen kör ifrån oss" Men han lyssnade inte på det örat. Spårvagnen åkte ifrån oss och Axel skrek "Den åker ifrån oss!", "Jag vill åka den lilla spårvagnen!", "Jag ville åka den, den åkte ifrån oss!", "Dörrarna stängde sig!"Han var nästan hysterisk och skrek och grät en lång stund och lugnade sig inte förrän vi kommit på nästa 3a. På spårvagnen pratar han hela tiden om att man inte kan lägga sig på marken när man ska åka spårvagn... Hoppas han lärde sig något. Men han vet ialla fall vilken hållplats vi ska gå av på och svarar när man frågar "Vi ska gå av på Vasapatsen".

Väl hemma åt vi middag utan några som helst missöden. Efter middagen bestämde vi att bröderna skulle få bada tillsammans, sagt och gjort. Bröderna badade tillsammans för första gången och det gick riktigt bra.

Nattningen gick också riktigt bra, just nu ligger båda killarna till sängs sen någon gång runt 19.00. Snart kan jag ju kalla mig "värsta supermamman"!

Postar några bilder på killarna i badet som avslutning:

Vidar ser glad ut i baljan, Axel vill inte titta mot kameran.

Vidar är fortfarande glad och Axel är inte intresserad.

Titta in i kameran lillebror!

Vattenlek!

Vadå tillgjort leende!

Både skönt och kul att bada.

Nybadad gladfis!

Nya konster av Vidar...

...se vad jag kan...

...prutta med munnen!

Inga kommentarer: