fredag 12 september 2008

Me & I mm

Idag fick jag min efterlängtade beställning från Me & I. Bland annat hade jag beställt en blå body med svarta elgitarrer Vidar och en långärmad röd t-shirt med svarta elgitarrer till Axel, kanonfina båda två! Jag gillar verkligen kläderna därifrån, jättefin kvalitet även om kläderna är ganska dyra.

Så var man gräsänka igen då, den här gången är mannen i england på cross-fitkurs och kommer hem på söndag eftermiddag/kväll. Förväntar mig en ganska jobbig helg eftersom jag kommer vara helt ensam med båda barnen utan någon som helst avlastning...

Ikväll har det ändå gått bra men eftersom Axel varit på dagis så har han fått den stimulans han behöver idag. Hoppas på bra väder så att vi kan gå ut till någon lekplats så jag kan släppa lös min lille huligan.

Toaletträningen då? Jo, det går framåt. Axel har fått åka till dagis utan blöja i 3 dagar nu och varje dag har jag fått ta med mig en påse med nedkissade kläder hem, utom idag. Men jag tror att det beror lite på dålig kommunikation. Idag sade jag till att han inte hade blöja på sig och att det var ca en timme sedan han sist kissade, så då har de väl frågat honom. Planen har varit att han ska komma utan blöja, så får han vara utan blöja tills de går ut eftersom det är ju lite jobbigt att få av alla kläder. De är ute väldigt mycket på dagis vilket är jättebra, oavsett väder är de ute, kanske inte om det är snöstorm men i alla fall om det regnar.
Han gick även på toaletten innan han gick och lade sig. Han verkar ha ganska bra koll på blåsan trots allt, jag tror bara att man måste påminna honom om att gå på toaletten så här i början. OM det går så här bra även i fortsättningen så kommer han vara blöjfri på dagen ganska snart tror jag.

Inga kommentarer: