måndag 15 september 2008

Äntligen måndag!

Så var det äntligen måndag, fast nu är den ju snart slut.

Idag har Axel fått gå till sitt älskade dagis och varit blöjfri nästan hela dagen även under utomhusvistelsen på förmiddagen! Vilken kille! Jag slapp lämna idag, vilket var jätteskönt.

Innan Axel åkte till dagis med pappa hade han sångstund på toaletten. Han hade klättrat upp på toalettstolen och satt sig, hade gitarren bredvid sig och sade: "Mamma, nu har vi sångstund!" Jag frågade vad vi skulle sjunga och Axel svarade "ramsamsam" (som tur var så kom jag faktiskt ihåg texten till just den sången) så jag började sjunga. Jag blev väldigt förvånad när han började göra rörelser till sången, rörelser som jag inte ens visste att de existerade.


Jag och Vidar har varit på öppna förskolan där vi träffade lite vänner vilket var mycket trevligt. Jag har haft föreläsning, den har gått riktigt bra och jag lyckades sätta Vidar sysselsatt i vardagsrummet medans jag höll veckans presentation. Han höll sig lugn i hela 10 min och jag han med både presentation och att svara på frågor och lite till!

Efter föreläsningen träffade vi Hanna & Molly för att lämna Mollys nya fina Me & I kläder och vi hann till och med avnjuta en latte i det härliga vädret innan det var dags för mig och Vidar att hämta Axel på dagis.

Det gick riktigt smidigt att hämta Axel på dagis. Axel tycker att det är väldigt roligt att åka spårvagn, så vi brukar ta spårvagnen hem efter dagis. På hållplatsen får vi vänta några minuter innan vagnen kommer, när den väl dyker upp så har de tejpat en lång gul-röd varningstejp över den enda dörren på hela spårvagnen som vi kan komma in genom med syskonvagnen. SURT, minst sagt. Jag fick förklara för Axel att dörrarna var trasiga och att vi fick gå hem i stället, som tur var så köpte han det ganska snabbt.

Inga kommentarer: