lördag 20 september 2008

20 september

Idag har vi varit på Vidars gudmors sons dop. En mycket fin tillställning.

Dopet skulle börja kl 12 och vi hade hyrt en bil. Vi var ute i god tid och jag var väldigt säker på var vi skulle, men inte helt säker, 99% säker bara. Det visade sig att det var den där 1% som ställde till det för oss. Vi missade avfarten som jag trodde vi skulle ta av på och körde av nästa avfart. När vi kom av så kände jag igen mig och när vi svängde höger fick jag känslan av att vi skulle tagit vänster i stället.

Vi körde tillbaka och tog den avfarten vi missade, vi körde en bit men det kändes inte rätt, jag kände inte alls igen mig. Så 11.50 ringde jag upp Vidars gudmor och sa att vi kommit på villovägar. Hon guidade oss rätt och vi kom till slut fram till kyrkan, något försenade...

Under ceremonin skulle församlingen läsa "trosbekännelsen", vi hade nästan precis kommit och Axel säger "Pappa, jag vill åka hem!"

Efter ceremonin blev vi bjudna på jättegoda smörgåstårtor och kaffe. Barnen fick fiska i "fiskdamm" och verkade ha mycket roligt.

När vi åkte hem visade det sig att vi faktiskt kört rätt från början, när vi missat den avfart som jag trodde vi skulle tagit... Så det kan bli

Under hela resan från Göteborg till Kungälv skrek Vidar, han verkligen hatar att åka bil, i alla fall när han sitter i babyskyddet. Postar en filmsnutt på hur han skrek:

Inga kommentarer: