torsdag 29 oktober 2009

Operation fixa barnrum...

Operation fixa barnrum har inletts i och med barnens nya sängar. Axel hade en expedit hylla från ikea i björkmönstrad fanér som vi sålde eftersom jag ville ha en vit i stället. Nu har han ingen stans att lägga sina leksaker utom några stora leksaksbackar som egentligen tar mer plats än de hjälper till att hålla ordning. Väggarna är ganska tråkiga också och jag har en del planer.

Först ut var en ny hylla, det skulle egentligen blivit en vit expedit men till slut bestämde jag mig för en trofast förvaringskombination. Så idag har jag varit på ikea och handlat trofastkombinationen, en bilmatta (till Vidars rum), en liten vägghylla och plastbackar för leksaksförvaring i trofastkombinationen.

I skrivandets stund kommer jag på att jag glömt att köpa läslampan som Axel skulle få ovanför sin säng. Det får bli en annan gång. Just nu sitter jag och väntar på leveransen och hoppas att den kommer mycket snart.

Inga kommentarer: