fredag 23 oktober 2009

Ai washi fawo, ai washi daffani...

Axel har under lång tid gått omkring och nynnat och sjungit något som jag inte alls kunnat tyda, det låter ungefär så här:

"Ai washi fawo, ai washi daffani/shteffani"

Min hörselnedsättning gör ju inte det hela lättare men så idag har jag varit med på Axels förskola/skolas firande av FN-dagen. Hela skolan samlades i Hagakyrkan, det var barn från förskola 3-5 år och ända upp till nionde klass vad jag förstod. I vilket fall som helst så skulle Axels förskola sjunga "I like the flowers" och "Kumbaya ya kumbaya".
.
Alla barnen var jätteduktiga och när Axels "klass" var uppe och sjöng så gick det upp ett ljus för mig...
.
"Ai washi flawo, Ai washi daffani/shteffani"
.
blev helt plötsligt:
.
"I like the flowers, I like the daffodills..."
.
... och med ens så blev det begripligt och jag undrar varför jag inte hörde det från början...
.
Flimsnuttar från tillställningen kommer inom kort...

Inga kommentarer: