onsdag 7 oktober 2009

Besök av systeryster

Igår hade vi besök av min syster Syt eller som Axel sa tidigare "Sylt". Det var ett tag sedan sist och barnen kände först inte igen henne men det gick snabbt över. Axel och Syt busade till tusen när vi kommit hem från förskolorna och det syntes på Axel att han uppskattade hennes besök väldigt mycket.

Vidar var svårlagd igår kväll och ville inte alls bli lagd i sängen, kanske känner han sig fångad i sin spjälsäng. Det börjar bli dags att byta till en vanlig säng. Jag har ju äntligen beställt en ny säng till Axel och så snart den kommer ska Vidar få överta Axels gamla växasäng. Innan Axels säng kommer måste jag iväg till Ikea och handla madrasser så att han kan sova i sängen.

Vidar somnade till slut i soffan, först i min famn men sen kravlade han sig ner i soffan och lade sig med huvudet på en av de gigantiska soffkuddarna.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Guud vilken fin bild på Vidar! Ser riktigt gott ut :-)

Va roligt för banren att få besök av moster Syt!

Saknar dig, hoppas vi kan ses snart!
Kram

tokboll sa...

Ja, det hade varit trevligt att ses snart, jag saknar dig också!