fredag 30 oktober 2009

Gräsänka

I helgen är jag gräsänka, Jesper tog ett tidigt flyg till Stockholm i morse och kommer att vara där till på söndag.
.
I morse lämnade jag båda kidsen men morgonrutinerna drog "konstigt" nog ut på tiden och vi kom iväg ganska sent men det gick bra ändå. Axel satt i vagnen och Vidar bar jag i bärselen på ryggen. När vi kommit upp för halva "BACKEN" ungefär så flåsade jag som ett lokomotiv och Axel säger:
.
"Mamma, varför låter du som pappa?!"
.
Jag antar att Jesper brukar flåsa så när han cyklar upp för backen...
.
Jag har haft fullt upp under dagen och gjort både det ena och det andra, orkar inte dra hela dagen här heller och jag tvivlar på att det är av intresse för någon annan än mig.
.
Idag hämtade jag Axel först för en gångs skull, vilket han tyckte var jätteroligt. Vi åkte spårvagn till Vidars förskola och väl där fick Axel leka lite med kompisen Bea. Middag käkade vi ute och sen köpte vi fredagsmys. Väl hemma hade vi en lugn kväll med lek och fredagsmys i soffan (i den mån det går med en 1,5 åring som Vidar).
.
Båda killarna kom i säng i lagom tid och nu ska jag se på film!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Hoppas du får en alldeles underbar myskväll!!!

tokboll sa...

Tack det samma vännen! Och ansträng dig inte för mycket med Evis rum! *kramar om*
Och tror du inte Vidar kommer upptraskandes från sängen med en kanin i vardera handen... o inte bara en gång...