måndag 20 oktober 2008

Svalt ett kärnkraftverk?!

I morse undrade jag om Axel hade svalt ett kärnkraftverk för han var totalspeedad. Jag frågade honom men han svarade inte på frågan så jag vet inte.

Har idag haft en mysig dag med ett besök på öppna förskolan, lunch med en kompis och hennes lille son. Hunnit med att fylla på min egen garderob för en gångs skull. Annars är det ju barnens garderober som fylls på.

När mannen hade gått i väg till träningen så hände det grejer minsann.

Först snubblar Axel på sin sparkcykel när han ska ställa undan sin tallrik efter maten, behöver jag säga att hela köksgolvet blev lackerat med nudlar?

Axel springer iväg för att tvätta händerna efter maten, jag tycker att han är där inne lite väl länge och det är ganska så tyst. Jag går och ser vad han har för sig, jag finner honom framför handfatet med tandkrämstuben i högsta hugg. Han har tandkräm i ansiktet, på tröjan, händerna är fulla och hela handfatet är fullt med tandkräm. Men såå lycklig han ser ut, jag kan bara inte bli arg på honom trots att han nog tryckt ut över halva tuben i handfatet.

Lite senare när båda barnen sitter på golvet i vardagsrummet hör jag Axel säga: "Nej, så får man inte göra" Går in och kollar vad som står på och hittar Axel med Vidars vällingflaska utan kork, välling på golvet vid fötterna på Vidar, Vidar sitter och geggar i vällingsörjan och Axel sitter och flinar. Blir inte heller arg denna gång utan frågar bara hur de lyckats med det. Får inget svar denna gång heller. Vi torkar upp geggan tillsammans jag och Axel.

Några minuter senare när jag gör ny välling till Vidar rycker Axel åt sig en paket med tagliatelle som nästan är slut, men bara nästan. Jag går efter honom för att ta paketet, då slänger han det i golvet så att det far ut rå tagliatelle över hela golvet. Den här gången åker han in på sitt rum men får komma ut igen efter att ha bett om ursäkt. Bara att ta fram damsugaren och medans den ändå är framme så tar jag lite extra här och där.

Axel kommer i säng riktigt smidigt vid 19.30 och Vidar somnar ca 20.30

Postar några bilder på tandkrämsmarodören!

Inga kommentarer: