lördag 11 oktober 2008

Inlägg 100

Så har jag klarat av ännu en dag som gräsänka med två småbarn. Tjuvnyp och huggtänder har avlöst varandra med skratt och kramar. En helt ok dag med andra ord. Ett och annat dränkningsförsök har vi också hunnit med, inte från min sida men Axel tryckte ner Vidar under vattnet i badbaljan under kvällsbadet. Vidar klarade sig med blotta förskräckelsen och några kallsupar.
.
Vidar somnade nog runt halv åtta, sedan dess har jag suttit med Axel fram tills nu, 21.15 han har nog aldrig varit uppe så länge.
.
Efter ett arbetspass, för det är det verkligen att ha hand om två småbarn, på drygt 15 timmar är jag helt slut och än är dagen inte slut. Det finns massor kvar som måste göras innan jag kan sätta mig ner och ta det lugnt. Arbetsdagen slutar nog på drygt 16h, vilket innebär att det är knappt 8h kvar av dygnet. Hoppas jag får sova många av de timmarna.
.
Så var ju detta också mitt hundrade inlägg i denna blogg, kännns inte som jag skrivit så många faktiskt.

Inga kommentarer: