fredag 17 oktober 2008

Guitar Hero

Axel är väldigt förtjust i gitarrer och igår när vi tog vagnen hem från dagis kom det på en kille med en elgitarr. Axel var framme direkt och började prata med honom.
.
Axel - "Du har en gitarr med sig!"
Killen - "Ja, jag har en gitarr med mig."
.
Jag gick fram och förklarade för killen med gitarren att Axel är överförtjust i gitarrer. Han frågar om vi har någon gitarr hemma. Och jag säger att vi har en gammal akustisk med 3 strängar och att pappa har en till XBOX360:n och guitar hero. Jag berättar också att Axel hade en liten akustisk barngitarr som han smashade sönder i golvet som de gör i guitar hero. Sen fortsatte de prata.
.
Axel - "Kan du spela lite?"
Killen - "Du kan få spela lite, vill du det?"
Axel - "Ja, jag kan spela lite. Så här? Nu får du spela lite."
Killen - "Vad heter du då?"
Axel - "Jag heter Axel, vad heter du då?"
Killen - "Jag heter Thomas."
.
Så fortsätter de att prata och Axel får spela lite och tycker att det är jättespännande. Thomas var verkligen Axels "Guitar Hero" igår!

Inga kommentarer: