tisdag 14 oktober 2008

Murphys Lag!

Man kanske skulle kunna säga att morgonen började bra när båda barnen sov när klockan var 7 men eftersom vi skulle gå till dagis med Axel kl 7.30 fanns det inte tid för annat än det som måste göras.
.
När jag skulle sätta på Vidar kläder så lyckades Axel välta vår lång låga byrå i allrummet, han lyckades klämma handen men det gick bra. Efter att ha suttit i mitt knä en stund var det bra igen. Blöjan hade läckt så mina kläder blev blöta så dem fick jag byta. Han fick en massa ren tvätt över sig också som jag var tvungen att plocka upp och det tog ju sin lilla tid.
.
Vidar fick ny blöja och kläder på sig. Efter att jag fått rena kläder på mig så skulle vi gå, trodde jag. Då hade Vidar gjort nr 2 så det var bara att byta.
.
Iväg kom vi men 20 minuter för sent.
.
På väg till dagis var det vägarbete och givetvis skulle en stor asfaltsbil blockera övergångsstället just då vi skulle gå över, så vi fick ta en omväg, vi som redan var sena.
.
Väl framme på dagis, ville Axel inte bli lämnad, gråt och tandagnisslan.
.
Murphys Lag eller vad?!

Inga kommentarer: