fredag 10 juli 2009

Tuff dag!

Idag har det varit ganska tufft, antagligen för att jag inte orkat aktivera barnen tillräckligt mycket men det är svårt när man är trött. Somnade sent igår, inte för att jag inte gick och lade mig utan för att jag låg vaken och kunde inte somna. Jag tänkte hela tiden att "snart brakar helvetet lös" men det var förhållandevis lugnt. Axel vaknade en gång fick komma över till min säng och Vidar vaknade inte förrän kl 6 och somnade om efter en flaska välling. Vi sov till strax efter sju allihop men eftersom jag inte somnade förrän vid 2-3 så kändes det tidigt ändå.

Det känns som att det spelar ingen roll hur mycket uppmärksamhet man ger Axel så gör han ändå djävulstyg så fort man vänder uppmärksamheten någon annan stans. Känns helt hopplöst med detta just nu.

Dagen räddades av moster Syt som kom och lekte skiten ur Axel, Vidar försökte hänga på så gott det gick. Vi hade traskat iväg till molinsgatans förskola och deras lekplats och Syt kom dit och gjorde oss sällskap efter en halvtimme ungefär. Tog lite bilder och en filmsnutt med mobilen men orkar inte lägga upp det just nu så det får komma senare.

Hon stannade tills kidsen lagt sig och sen satt vi i soffan och bara slötittade på tv och pratade lite. Tack så hemskt mycket för idag Syt!

Postar en bild på Axel när han däckat i soffan efter en lång och händelserik dag tidigare i veckan.

Inga kommentarer: