fredag 24 juli 2009

Äntligen lite sol

Idag har det äntligen varit lite sol så vi passade på att vara ute på lekplatsen på förmiddagen. Med till lekplatsen följde Ewa och Kingsley, ingen av oss hade med oss några sandsaker så Ewa gick och köpte dem varsin spade och sandform.

När barnen verkade trötta gick vi och tittade lite på skorea, Vidar har bara ett par skor som nu börjar bli för små så jag var på jakt efter ett par som han kunde leka i. I skoaffären upptäckte vi dessutom att även Kingsleys skor var för små. Jag hittade ett par skor som såg ganska bra ut och slog till. Vid det laget var Vidar ganska trött och somnade efter en flaska välling, det blev en kort sovstund i vagnen.

Senare på eftermiddagen efter middagen tog vi oss ut igen jag och Vidar, den här gången hamnade vi på Hagakyrkans lekplats där han gungade, åkte rutchkana och grävde lite i sanden.

Han var ganska trött redan vid sju, så trött att han inte riktigt orkade dricka upp sin välling men somnade gjorde han inte förrän tjugo i åtta ungefär.

Axel är ju som sagt med pappa i sommarstugan så vi har det lugnt men jag får då och då lite rapporter från Jesper om vad de gör. Idag har de fiskat krabbor och åkt motorbåt, det var tydligen ganska uppskattat. Eller som Axel sade när jag pratade med honom i telefonen "Vi har simmat båt idag!"
Vidar badar fötterna

Inga kommentarer: