fredag 31 juli 2009

Fint besök

Idag har vi haft besök av mina mammakompisar från FL. Det var Emelie & Evelina, Hanna & Molly, Alexandra & Benjamin, Linnéa & Annie och Alice & Vida.

Det såg verkligen ut som "hej kom och hjälp mig" här hemma så jag skickade iväg Jesper med båda killarna så att jag kunde röja lite innan gästerna kom. Jag lyckades riktigt bra och fick plockat bort det mesta av röran, damsuga, städa toaletten och till och med städa köket och gå ut med skräp.

Vid tvåtiden hade de flesta kommit och vi drack kaffe och hade (på beställning av Alex) en vad vi brukar kalla "fettofika" med massor av kakor och annat onyttigt.

Barnen lekte och verkade ha kul, det var nog bara Axel som inte hade så jätteroligt bland småbarnen, men Jesper ägnade sig en hel del åt honom och satt och byggde lego med honom.
Evelina smilade upp sig när de skulle gå hem
Vida leker med dockan
Benjamin och Molly tillsammans
Vidar försöker sätta på sig Annies stövlar
Annie provar Vidars stövlar och Vidar har Annies (som är lite försmå)

1 kommentar:

Emelie sa...

Tack för att vi fick komma :-)