onsdag 22 juli 2009

Härliga barnfria dagar

Äntligen har jag haft några härliga barnfria timmar. Jag hade bestämt med Malin att jag skulle få sova en natt hos henne, det är verkligen guld värt att få sova borta en natt utan att behöva tänka på barnen!

Jag hade beställt en klipptid till igår kl 10, så strax innan lämnade jag hemmet för drygt ett dygn. Sen strosade jag runt på stan, köpte hårfärg och lockmousse till håret. Vid tolvsnåret träffade jag Malin och vi gick hem till henne och lämnade av min övernattningsväska. Därefter åkte vi till frölunda torg där vi kikade på skor till mig och käkade lunch. Senare tog vi en fika på David bagare.

Jag behöver nya glasögon, det var många år sedan jag fick de jag har så jag behöver säkert ny styrka på dem också. Vi kikade lite på olika bågar, det är jättesvårt att hitta bågar som passar bra och som jag gillar.

Väl hemma hos Malin igen blev det färgning av håret och ett kortare bad, jag har inget badkar så det var underbart att få bada lite. Sen bänkade vi oss framför tv:n och avnjöt varsin cider(eller snarare Bacardi Breezer) och mumsade på lite godis. Det var väldigt skönt att få en lugn barnfri kväll! Tack Malin!

Inga kommentarer: