lördag 24 april 2010

Simskola

Vi kom iväg till simskolan idag och det gick över förväntan bra. Vi tog oss dit med cykelvagnen, Vidar sov. Vidar hade somnat i sulkyn en knapp timme innan vi åkte och jag kunde lyfta honom mellan vagnarna, spänna fast honom och spänna på hjälmen utan att han vaknade!

Väl framme vaknade han och blev lite sur över att han missat hela åkturen men blev snabbt på bra humör igen när han förstod att vi skulle simma.

I omklädningsrummet fanns inga lediga skåp så vi fick packa ner allt i väskan. Axel fick snabbt av sig alla kläderna och sen sprang han iväg. Ut ur omklädningsrummet och in i duschrummet, in i det andra omklädningsrummet (också damer) ut i kapprummet och in i herrarnas omklädningsrum ut i simhallen och in i vårt duschrum igen och runt igen. När han väl var färdig med sitt springande var jag och Vidar redan ombytta och vi fick skynda oss in i simhallen eftersom passet började.

Vidar fick på sig cherekringarna och badskor sen satt han i princip fast på mig som en blodigel. Axel klarade sig bra med minimal hjälp från mig men tyckte det var lite läskigt att hoppa "pilen" från bassängkanten. När vi närmade oss slutet satt Vidar på min rygg (jag behövde inte hålla i honom alls) och vi sjung "vinka vinka, vinka hejdå, nu så ska vi hemmåt gå..." Som avslutning gjorde vi "virveln", alla står i en ring och håller varandra i händerna så springer man runt runt så att det bildas en virvel och sen släpper man och flyter iväg. Även Vidar fick vara med på den här övningen. Gångerna innan har vi sjungit om "Kalle kamel", mer om Kalle en annan gång.

Snabbt in i duschen och tvätta av oss. Väl inne i omklädningsrummet igen fick killarna på sig sina badrockar och varsin russinpaket och satt nöjda och glada på bänken medans jag fick på mig mina kläder.

Jag får väl säga att det gick riktigt riktigt bra även om det var lite stressigt att hålla reda på två vilda killar.


Inga kommentarer: