fredag 29 juli 2011

Sommarstugan!

Ingen semester utan en tripp till sommarstugan! Det verkar som vi valt semesterns bästa helg för sommarstugebesök, det har varit varmt, varmt, varmt lite för varmt för Iduns smak men hon har ändå klarat det galant. Det har varit över 30 grader ute, skönt om man ligger på stranden och kan svalka sig i vattnet men jag tror inte att Idun skulle uppskattat om jag doppade henne i vattnet även om det var 21 grader.

Grabbarna tog sig en tur ner till stranden, 3 generationer "pojkar", farfar, pappa och Axel & Vidar. När de kom ner till stranden var deras reaktion: "Men var är poolen, finns det ingen pool?!" Mina fina söner med sin ljusa hud och röda hår verkar ha vett nog att inte steka sig i solen (till skillnad från en annan). Axel höll sig i skuggan och verkade tycka det var för varmt i solen så trots det fina vädret och turen till stranden blev det inget bad!

Farmor, jag och Idun stannade hemma, farfar satte på luftkonditioneringen åt oss och det var väldigt skönt eftersom Idun helst sover på mig i sjalen och det blir väldigt varmt emellanåt. Så det var perfekt med luftkonditionering en dag som denna.

Idun verkade gilla farmor och satt en lång stund i knät hos farmor hon hade dessutom vett nog att bränna av en kaskad av leenden mot både farmor och farfar! Hon utvecklas i en rykande fart och är mer med i matchen för var dag som går. Idag satt hon länge och väl i vagnen och drog och sög på sin Lamaze älg!

Inga kommentarer: