onsdag 13 juli 2011

Förskolegårdar

När Vidar var liten började jag gå till lite olika förskolegårdar på helgerna när jag hade båda barnen för det blir lite lättare att hålla reda på barnen då lekplatsen är inhägnad. Detta har jag fortsatt med och nu under semesterveckorna är det fritt fram även på vardagar.

Vid Katrinelundsgymnasiet har det öppnat en ny förskola som heter just "Katrinelundsförskolan" de har en jättefin inhägnad gård med massor av nya fina lekredskap och klätterställningar av olika slag. Vi har inte varit där förut så idag när det bara var jag, Vidar och Idun passade vi på att åka dit.

Att åka spårvagn är ett äventyr i sig och både Axel och Vidar gillar att åka både buss och spårvagn. Idag blev det dock bara spårvagn men Vidar var lika glad för det.

Vidar tyckte det var jätteroligt på den här lekplatsen och sprang runt till de olika husen och klätterställningarna. Favoriterna var nog motorcykelgungan med en sidovagn och klätterställningen som såg ut som en bil. Efter ett tag kom det en pappa med en liten pojke, då ville Vidar gå därifrån så det gjorde vi. Vi gick genom burgårdsparken mot Vidars "gamla" förskola och hittade några hallonbuskar. Vidar verkar väldigt kräsen när det gäller mat och dyl för inte ens hallonen gillade han.

Idag bjuder jag på några bilder på Vidar från lekplatsen:

Testar rutchkanan...

...och en gång till.

Klätterställning i form av en traktor... eller kanske en brandbil?

Klättrar upp själv och är mycket stolt över det.

Annorlunda gunga...

...som föll Vidar i smaken.

När man går på promenad är det skönt att vila sig på en bänk ibland.

Inga kommentarer: