måndag 24 januari 2011

Vecka 28 (27+0)

Graviditetskrämpor i form av foglossningar och ryggont (som förmodligen beror på foglossningarna) gör sig mer och mer påminda och det går inte en dag utan att jag får ont i ryggen. Vissa dagar är rent ut sagt helvetiska på grund av ryggsmärtorna och när jag väl fått ont måste jag ligga ner och vila i minst 1 timme för att det ska lätta något och då är det inte någon långvarig frist från smärtorna utan bara en kort paus om jag inte ligger kvar. Jag har dock inte prövat smärtlindring i form av panodil ännu, kanske hjälper det lite men det känns inte bra att knapra panodil i 3 månader... en bekant rekommenderade TENS-apparaten som hade fungerat för henne när hon hade liknande värk, bäst att undersöka saken.

Barnet då - så här står det under vecka 28 på familjeliv.se:

"Barnet väger nu cirka 1000 gram och längden är omkring 35 centimeter och fötterna mäter fem centimeter. Hårstråna på huvudet är ganska långa. Mjölktänderna under tandköttet är färdiga. Barnet ökar nu i vikt cirka 27 gram per dag och har börjat drömma."

Inga kommentarer: