måndag 24 januari 2011

Dagens ultraljud!

Idag har jag varit på ultraljud för 5e gången den här graviditeten. Den här gången var det köns-ultraljud för att se om det verkligen var en flicka som bor i magen och det ÄR det. Ingen är lyckligare än jag just nu!

Barnmorskan som gjorde ultraljudet var riktigt säker på sin sak och så vitt jag kunde se så stämmer hennes utlåtande, inte för att jag är någon expert. Däremot var hon lite osäker på om moderkakan låg i vägen för förlossningen eller inte och fick kalla in en kollega som bekräftade att moderkakan inte låg i vägen. Det känns skönt, för jag har ingen lust att gå igenom ett kejsarsnitt om det inte är absolut nödvändigt.

Dessvärre var hon inte så pigg på att vara med på bild, i alla fall ville hon inte visa huvudet i profil så jag fick inte med mig någon bild hem.

Nu räknar vi ner dagarna tills vår lilla dotter ska komma till vår familj, vecka 28 (27+0) idag och 90 dagar kvar till beräknad förlossning!

Inga kommentarer: