onsdag 26 januari 2011

En Deli Haga

Min underbara vän Alexandra har en "affär" med delikatesser, ekologiska och rättvisemärkta produkter och dessutom kanongod vegetarisk mat. Jag är inte så mycket för vegetarisk kost egentligen men deras mat är något utöver det vanliga, hennes man Halil är en fantastisk kock! Under den senaste tiden har jag varit där och ätit lunch minst en gång i veckan och har fått några favoriter. Min första favorit blev deras vegetariska linssoppa som är helt underbar och riktigt mättande. Senaste tillskottet på min lista är en blandning med bladpersilja och quinoa. En annan favorit är yoghurtröra med spenat och dinkel fantastiskt god!

Så idag har jag ätit lunch hos finaste Alex och njutit rejält av maten! Har ni inte varit på En Deli Haga så måste ni gå dit och pröva!

1 kommentar:

Emelie sa...

Mums!! Jag känner ju otroligt många araber så jag har fått lära mig det mesta av det där!!!