måndag 17 januari 2011

Vecka 27!

Idag gick jag in i vecka 27 och det är "bara" 97 dagar kvar till beräknad förlossning, jag hoppas verkligen jag slipper gå över tiden den här gången också. Med Axel gick jag över 14 dagar och fick sättas igång på grund av att det inte fanns något fostervatten kvar. Med Vidar kom förlossningen igång dagen innan BF (beräknad förlossning) och han föddes på beräknat förlossningsdatum!

Så här står det om bebisen i magen på familjelivs sida:

"Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont. Nu har barnet stora chanser att klara sig om det föds för tidigt, men varje vecka, och även dagar, gör stor skillnad. Barnet väger mellan 900 gram och ett kilo. Om det skulle födas kan det andas luft och tarmarna klarar av att ta emot modersmjölk."

1 kommentar:

Liw sa...

Åh, du har BF någon vecka efter mig du verkar det som. Datum?

Grattis förresten :-)