söndag 22 augusti 2010

Kvällsrutiner

Jag och Axel har skapat oss en ny kvällsrutin, tidigare skulle vi alltid berätta vad som hänt under dagen. Nu har vi börjat läsa saga, det tycker jag är mysigt och givetvis Axel också. Första gången läste jag stående vid hans säng, han har en loftsäng, det blev lite jobbigt tyckte jag. Så nu sitter vi antingen i soffan eller ligger på madrassen under hans säng.

Tidigare har det inte riktigt fungerat då Vidar också pockat på uppmärksamhet men nu börjar han bli så stor så att han också klarar av att sitta bredvid och lyssna på sagan. Oftast sitter han kvar i sin fåtölj men ibland kommer han och kryper upp på andra sidan av mig och får också vara med på ett hörn utan att storebror misstycker, det tycker jag är skönt!

En mysig avslutning på dagen tycker jag.

Vidar tittar på ett avsnitt av Molly Mus, helt oberörd av omgivningen runt omkring.

Inga kommentarer: