torsdag 19 augusti 2010

Dockskåp

Vilken liten flicka önskar inte sig ett dockskåp. Jag hade turen att få ett lundby dockskåp när jag var liten och jag har det fortfarande kvar. Jag minns inte om jag lekte så jättemycket med det men jag minns att jag lekte med det lite i alla fall. Med tanke på hur mycket möbler och tillbehör jag hade så lekte jag nog en hel del med det.

När mamma dog rensades hela huset ut på alla saker och förvarades i en lada en bit ifrån huset. Det låter rätt knäppt att förvara det i en lada men så är det. I alla fall så har jag varit där och hämtat lite saker några gånger, bland annat dockskåpet, möblerna såg jag inte.

Jag har länge tänkt att jag ska renovera dockskåpet, måla och tapetsera. Nu har jag börjat i alla fall, överdelen är målad både invändigt och utvändigt och ett rum är tapetserat, det är ganska pilligt att tapetsera ett dockskåp, underdelen är bara målad invändigt. Det ser såå fräscht ut! Bilder kommer när det är helt färdigt!

Det bästa av allt är att mina killar älskar huset! Det är nog Vidar som leker mest med det, kör med bilarna i det och leker med Schleich-djuren i det! Axel kör en del med bilar också men inte lika mycket. Undrar just hur länge det är helt...

Inga kommentarer: