måndag 2 augusti 2010

-Du är döt!

Efter påtryckningar från läsare får jag väl ta mig i kragen och börja skriva igen. Jag vet inte riktigt vad som hände den där dagen då inläggen slutade komma. Kanske var det det dåliga/tråkiga vädret som gjorde våra dagar rätt händelselösa och tråkiga att skriva om eller så behövde bloggen lite semester, vem vet?

Men nu när det gått så lång tid så vet jag inte var jag ska börja (vilket motbevisar min teori om att dagarna var händelselösa). Jag tror att jag håller inne med den gångna "händelselösa" veckan tills jag vet vad jag ska börja med eller om det är något intressant.

Idag, då? Jo, idag har jag och Vidar varit på lekdate med bästaste Emelie och hennes söta små döttrar Evelina och Laura. Vidar kan vara lite svårflörtad ibland när han träffar nya människor och personer som han inte träffat på ett tag men Evi var ihärdig och lyckades få med honom på lek en liten stund i alla fall. Emelie bjöd på kanongod lunch och "nästanbaristalatte" på det!

Evelina har två pippidockor, en liten och en stor ett tag ville båda ha den stora pippidockan och det slumpade sig att Vidar fick tag i den först. Lite senare råkade Evelina slå i sin lilla stortå så nageln revs upp en bit in i skinnet, det måste ha gjort jätteont! Hon var ledsen en stund och fick krypa upp i mammas knä och bli tröstad. Vidar verkade förstå att Evi var ledsen och gav den stora pippidockan till Evi (efter att jag frågat om inte han kunde ge den till henne).

Evi & Vidar "åker" ödla på Kortedala torg!

Sötaste Evelina!

Evi & Vidar kollar efter fiskar...

Strandprinsessa!?
(Nej, det är faktiskt inte på stranden, men en prinsessa JA)

Vidar vill inte åka rutchkana men gärna spana...

"Du är döt" sa Vidar till katten!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Åh så fint du har skrivit <3

Tack för idag ni 2 :-)

Unknown sa...

Fin blogg du har! Älskar din blommiga bakgrund!

http://myperfectbabyjulian.blogspot.com/

tokboll sa...

Emelie: Tack, du har själv skrivit fint i din blogg!

myperfectbabyjulian: Tack, den finns på mallsidan på blogspot.com! Jag behöver väl inte säga att jag själv är lite kär i bakgrunden ;)
Fin liten kille din Julian är!