lördag 6 februari 2010

Tisdagen den 2 februari 2010

Även denna dag gick alltför fort och eftersom jag skulle ha min första träff var det plugg av kollektionen som tog upp största delen av min tid.

ör snart 3 månader sedan blev jag arbetslös och eftersom jag varit föräldraledig till och från nu under ca fyra års tid bråkar a-kassan med mig, eller bråkar och bråkar. De vill ha en massa underlag för att kunna bedömma om jag har rätt till a-kassa eller inte. Men rätt till a-kassa har jag. I vilket fall som helst är det tredje omgången papper som ska in nu, de vill ha för åren 2005, 2006 och 2007 jag har tidigare skickat in underlag för 2008 och 2009. Eftersom jag har två olika arbetsgivare under de här perioderna och dessutom har varit föräldrarledig blir det många blanketter som ska in. Inte blir det bättre för att min första arbetgivare inte verkar ha dessa uppgifter lättillgängliga heller. En stor del av dagen gick åt till att jaga mina föredetta arbetgivare, tröttsamt värre och är inte alls glad på a-kassan just nu.

Me&i träffen gick över förväntan bra och jag fick goda vitsord och konstruktiv kritik. Sålde lite gjorde jag också.

Inga kommentarer: