måndag 15 februari 2010

Barnrummen

Inredningen av barnens rum är heller inte klara inte ens på långa vägar.

Vidars rum är ommålat och ganska fräscht men jag tänkte mig en fondtapet, har hittat en som skulle passa perfekt till det ursprungliga temat "djungel". Tapeten är från Sandbergs och har djur i långa rader från golv till tak, vit botten och svarta djur i konturer. Det är inte bara vanliga djur utan även dinosaurier. Jag tror att den tapeten kan hänga med ganskalänge utan att bli tråkig för barnen. Den skulle nog passa jättefint i Axels rum också. Köket i Vidars rum är inte heller riktigt klart men har en grej som jag skulle kunna göra i veckan.

Det ska in ett runt vitt barnbord men det verkar vara nästan omöjligt att hitta ett runt vitt barnbord i trä, om det är någon som vet var man kan få tag på ett skulle jag vara tacksam för tips. Vita barnstolar från Mio tänkte jag skulle passa fint till det runda vita barnbordet så det får det bli. Det gamla barnbordet i antikbets ska säljas tillsammans med stolarna.


Det går framåt med Vidars barnkök, sakta men säkert. Nu har det kommit upp fejkakel ovanför bänken.




Axels rum ska målas om och eventuellt även fondtapeten i hans rum. Sängen är perfekt men det finns egentligen bara ett ställe som man kan placera en säng och det gör att rummet blir lite svårplanerat för resten av sakerna. Jag vill ha in ett litet skrivbord där han kan sitta och rita, skriva och göra annat som han känner för. I framtiden kommer han att vilja ha en dator på rummet också, vi får se hur vi gör med det. Han har fått en jättefin matta av farmor och farfar som ska in så fort den kommit och rummet målats om. Anledningen till att jag inte målat om rummet ännu är att det finns ett hål från ett dörrhandtag i väggen som måste lagas och jag har inte haft en aning om hur jag ska bära mig åt. Nu har en granne erbjudit mig något särskillt spackel som man kan täta hål med, hoppas det funkar, då blir det om-målning på momangen!
.
Bilden på tapeten är lånad från Sandbergs.

Inga kommentarer: