torsdag 2 september 2010

Ur fas

Nu är jag ur fas igen, det är 2 september och jag har inte bloggat något denna månaden! Finns ju goda chanser att komma ikapp men ändå.

Igår var jag med en god vän och fick utnyttja hennes personalrabatt och hade dessutom en egen rabattkupong. Det blev 20 + 30 % rabatt och jag köpte vinterkläder till killarna. En vinteroverall, en vinterjacka, en vinterjacka och vinterbyxa (allt från didrikson), en skjorta från esprit och en babyleksak, allt för 1600kr! Det ni!

Förra veckan glömde jag min tvätt-tid (jätteintressant jag vet, men så ser det ut just nu) så igår tvättade jag hela 9 maskiner! Idag blev det 3 maskiner till med Vidars femtioelva kaniner, hans bäddmadrass och täcke, samt båda killarnas sängkläder. Ni kan ju själva lista ut vad som hände i Vidars säng i natt...

Och dagens höjdpunkt var ju naturligtvis när jag av någon konstig anledning lyckades klämma långfingret i ytterdörren! Det gjorde ruskigt ont men det kändes allt lite bättre när Vidar sa:

-Mamma, jag kan blåsa!

Och när han blåst färdigt:

-Mamma, nu blev du glad!

Jag vet inte hur illa det är med fingret men det ömmar rejält fortfarande, det återstår väl att se i morgon bitti om det blivit bättre eller inte.

Inga kommentarer: