fredag 10 september 2010

Murphy

Så har man naturligtvis fått besök av Murphy igen, just när det är som mest olämpligt! Tidigt i morse tog Jesper tåget till Stockholm vilket innebar att jag fick lämna båda kidsen. På med ytterkläder och hjälmar efter morgonbestyren, ner i cykelvagnen och ut i rusningstrafiken som inte är av denna världen.

Vi klarade oss utan några som helst problem ända till hälften av den första mindre branta backen upp till Axels förskola. Då hände det som inte får hända, jag växlar ner till lägsta växeln på cykeln och då hoppar kedjan av! Med två ungar i en cykelvagn mitt i gatan är det inte tal om att ens försöka få kedjan på plats igen så det blir till att lyfta ur Axel som får gå upp för den branta backen.

Det går bra, Vidar sitter i cykelvagnen och jag leder cykeln med påkopplad cykelvagn upp för backen. Att lämna Axel går smidigt som vanligt, önskar att jag även kunde lämnat Vidar på samma ställe.

När vi lämnat Axel går vi ut till cykeln och jag lyckas sätta på kedjan igen utan problem. Vi kommer i väg till Vidars förskola något senare än tänkt men ändå i ganska god tid! Slutet gott, allting gott!

2 kommentarer:

Emelie sa...

Är jag helt mongo om jag frågar vem Murphy är haha

tokboll sa...

Hehe Emelie, har du aldrig hört talas om murphys lag?

I kort innebär murphys lag eller Lagen om alltings jävlighet:
Om något bara inte får gå fel så gör det det.

Den ursprungliga formuleringen:
"Om det finns två eller fler sätt att göra något, och ett av dessa sätt leder till en katastrof, så kommer någon att göra det på det sättet"

Jag ska skriva mer utförligt om murphys lag i ett inlägg ;)

Kram