söndag 6 december 2009

Meandivisning och adventsfika

Idag har det varit fullt upp här hemma. Jesper har varit iväg och jobbat och jag och barnen har städat och haft besök.

Goa Gabriella var här och visade kläder och gästerna var en blandad kompott av nya och gamla vänner. Lillasysteryster Syt, Beatrice och hennes mamma Therese, Johanna med sonen Alfred, Malin med dottern Alice och Jenny med barnen Markus och Sarah.

Det bjöds på lotteri av Gabriella, idag hade jag dessvärre ingen tur, tur att jag inte köpte någon trisslott idag!

Jag och barnen bjöd på chokladchili-glögg med mandel och hasselnötskross och russin, köpta pepparkakor och hembakade lussebullar (som tyvärr glömdes av i micron).

Axel och Bea var väldigt tighta idag och Alfred och Alice fick inte vara med och leka, vet inte varför barn är på det viset...

Moster Syt var snäll och stannade hemma med Axel när jag tog Vidar i vagnen för hans tupplur, det gick jättebra och det var väldigt smidigt att slippa dra med mig Axel ut också! Tack Syt!

Tack till alla som kom och extra stort tack till Gabriella som kom den långa vägen hit med alla kläderna!

1 kommentar:

MB73 sa...

Tack själv, det var kul att se er och glögg & alla tillbehör smakade smaskens =)!

KRAM!