fredag 18 december 2009

Måla fingrarna!

Igår när vi kom hem från förskolan sade Axel ganska omgående: "Mamma jag vill måla fingrarna!" Sagt och gjort vi gick in i badrummet och jag plockade fram ett silvervitt nagellack och visade honom. "Nej, mamma jag vill bara ha rosa" Nu hade jag inget rosa men det dög med ett gulfärgat (egentligen natur/cremefärgat med lite glitter i).

När vi hade målat fingrarna på första handen sade han att han ville ha det vita på andra handen. Sen ville han att vi skulle fixa håret med vax och spray, inga problem tyckte jag och han var så fin i sitt nyfriserade hår och nymålade fingernaglar. När vi var färdiga sade han "Mamma, kan vi fixa håret varje dag?" Och det är ju klart att vi kan, så länge han vill.

Så nu går min son med nymålade naglar i två olika färger! Och pojkmamman har fått måla naglarna på sitt barn för första gången!

Inga kommentarer: