söndag 13 december 2009

Julgran

Idag har vi hunnit med att köpa julgran! Vi har de senaste åren satsat på en barrfri kungsgran och det var planen för i år också men vi misstänker att vi fått tag på någon annan variant som barrar... Det återstår väl att se men börjar den tappa sina barr så åker den ut! Vi får hoppas att den håller utan att barra till julafton i alla fall.

Under åren som vi haft julgran har vi mest bara hängt upp en massa kulor i olika färger och inte alls haft något tema i år hade jag dock tänkt mig ett litet tema med silver men upptäckte att julgranspyntet inte alls går i silvertemat. Jo, glittret då men det funderar jag på att skippa i år.

Min mamma hade alltid en massa söta små tomtar i sin gran och det minns jag att jag älskade som liten så vi har också några tomtar i granen. Nä, de ingår inte i temat silver...

Granen är alltså inte heller färdigdekorerad ännu, men postar ändå ett par bilder:

Söt liten tomtegumma för barnens skull

Isbitstomten har jag fått i present en gång i tiden, tycker den är lite söt så den får allt hänga med ett tag till.


Inga kommentarer: