onsdag 6 maj 2009

Gräsänka & förlust av fru blå

Jag har varit gräsänka sedan i måndags och det verkar som jag förblir det resten av veckan också.

Idag mötte vi upp Linnéa och Annie vid Axels dagis. Linnéa har försökt hitta gummistövlar till Annie men utan framgång, det har bara funnits från stl 20 vilket skulle bli för tok för stort för Annies små fötter. Men så kom jag på att jag hade ett par gummistövlar i storlek 19 som hon kunde ta så vi möttes upp för överlämning och "snabbmiddag" på gyllene M:et. När vi gick därifrån upptäckte vi att Axel tappat bort sin blå gosehund "Tassa". Tillbaka in för att leta men hon stod inte att finna någon stans.

Axel tog förlusten ganska bra och har nu en av Vidars kaniner som substitut för Tassa. Jag får gå och se om de hittat Tassa i morgon, men jag tvivlar starkt på det.

Vidar har ju vattkoppor, nu har det kommit några fler men han har max tio koppor på hela kroppen, om ens det. Den första upptäckte jag igår så jag hoppas att han inte får några fler nu. Men nu på kvällen fick han feber, inte så mkt men det lär väl räcka för att förstöra vår natt. Vi får se.

I natt vaknade Vidar 23.30 för att han var hungrig, ändå åt han bara halva flaskan vilket resulterade i att han vaknade igen vid 3.30. Där i mellan vaknade Axel och ville upp till vår säng. När vidar Vaknade andra gången lyckades han även väcka Axel som satt i sängen och skrek och grät för han ville absolut inte sova längre. Det tog lite tid att övertala honom att stanna kvar i sängen men till slut gick han med på det i utbyte mot en flaska välling. Så natten var full av uppvaknanden för min del.

Hoppas trots omständigheterna på en bättre natt i natt.


Inga kommentarer: