lördag 23 maj 2009

Full rulle!

Idag har det varit full rulle med två vilda killar, Jesper är i Stockholm och dömer MMA-matcher och jag är ensam med killarna.

Vi kom iväg till affären ganska tidigt idag, vi var ute innan nio. Majskrokarna höll på att ta slut och vi var tvungna att köpa fler och det gör man bäst på focus. De har en sån där åkattraktion där man lägger i en tia i form av en motorcykel. Axel ville prova den och det fick han göra men han var inte särskillt imponerad av att den rörde sig när jag stoppat i tian utan ville bara sitta av. Vidar däremot tyckte det var jätteskojigt.

Fram emot lunch gick vi och skulle äta på gyllene M:et, Vidar somnade på vägen dit och Axel ville inte ha någon mat alls. Efter att jag ätit min mat gick vi till lekplatsen där Axel for omkring som ett skållat troll. Någon halvtimme senare ville han gå hem så vi gick hem och var på gården en stund, Vidar sov vidare.

Axels favorit, Britt, kom ner och satt med oss en stund och jag fick fota lite. Hon skulle iväg på stan med en vännina så hon gick ganska snart. Jag och Axel gick och köpte glass och gick sen hem. Väl hemma vaknade Vidar och var på strålande humör.

Någon timme efter att vi kommit hem ringde Britt på dörren och kom in en stund, sen tog hon med sig Axel hem och jag och Vidar kunde andas ut lite.

Tvätta har vi också hunnit med. Axel var hos Britt en ganska bra stund och senare var vi ute på gården och lekte. Axel är tokförtjust i Britt och hon i honom. Han följde med henne hem en stund till och kom tillbaka lagom till att vi skulle laga middag.

Middagen flöt utan större komplikationer och följdes av ett ganska kort bad. Killarna fick välling och somnade ganska tätt inpå varandra och när klockan var 19.15 låg båda i sina sängar och sov.

Nu har jag både hunnit med att slappa lite, göra de sista inlämningsuppgifterna till engelska kursen och bloggat. Men det ser ut som kriget i köket, kanske borde jag fixa det men frågan är om jag orkar.

Inga kommentarer: