tisdag 12 maj 2009

Gräsänka med tvätt och två vilda killar

Denna veckan är jag också gräsänka. Idag har vi tvätt och två aningen vilda men lagom trötta killar. Axel ville se på tv när vi skulle ner i tvättstugan, så vi bestämde att han fick sitta kvar o se på Byggare Bob så gick jag och Vidar ner i tvättstugan. Dörren till gården var stängd men olåst så att Axel skulle kunna komma ut till oss om han ville något.

När jag nästan var klar med att hänga upp all tvätt hörde jag ett konstigt ljud och gick till ytterdörren för att se efter, utan för stod Axel och var jätteledsen och grät "Mamma, jag vill komma in" Han hade inte fått upp dörren till tvättstugan, den var nog lite trög. Sen säger han "Mamma, jag behövde kissa, jag hann inte, jag kissade i byxorna" Stackars liten kille. Samtidigt får Vidar tag i en klädnypa och klämmer sig, men det var inte så farligt.

Väl hemma igen fick vi torka upp kiss från golvet, Axel var ganska nöjd för han fick hjälpa till att moppa. Sen bar det in i duschen med hela familjen (pappa borträknad för han är i stockholm). Det blev en snabbdusch eftersom klockan var ganska mycket.

Idag är det dessutom Vidars 14-månaders dag!

Nu ligger båda killarna och sussar så sött, kors i taket!

I morgon ska jag och Vidar till Vidars förskola så att han får se sig omkring lite och så ska vi prata om inskolningen.

Inga kommentarer: