fredag 26 juni 2009

Öroninflammation igen!

Vidar har snorat några dagar och igår började ögonen rinna, ögoninflammation. Så jag höll honom hemma från förskolan idag och vid lunchtid idag märkte jag att han åt väldigt dåligt. Jag började misstänka att han även fått öroninflammation eftersom han vid de tidigare tillfällena med öroninflammation ätit väldigt dåligt. Jag ringde barnmedicin och fick en tid 45 minuter senare.
.
Läkaren bekräftade min misstanke om öroninflammation och skrev ut Amimox. Hon skrev dessutom en remiss till en öronklinik. Det verkar som vi fått ett "öronbarn". Som tur är verkar han inte ha särskillt ont av det utan är mest som vanligt. Kanske berodde hans dåliga kvällar på begynnande öroninflammation, vem vet?
.
Inskolningen skjuter vi upp till på tisdag då han bör ha rinnfria ögon och vara piggare.

Inga kommentarer: