tisdag 9 juni 2009

Lunch i trädgårdsföreningen

När jag satt och väntade på att få hämta Vidar från dagis fick jag ett sms från en vän som är hemma med sin 3 månaders dotter. Hon undrade om jag var sugen på att luncha i trädgårdsföreningen, det kan man ju inte tacka nej till.

Så när jag hämtat Vidar och hejat in Axel vid målet på Valhallaruset gick jag och Vidar och handlade lunch och sedan vidare till trädgårdsföreningen.

Vidar var aningen trött och höll på att somna men så fick han syn på en fågel och blev alldeles till sig och började peka och ropa. Han älskar verkligen fåglar.

Inne på trädgårdsföreningen sitter min vän på en filt och ammar dottern. Jag och Vidar slår oss ner bredvid och äter vår mat tillsammans, ja ni läste rätt. Vidar har börjat äta vanlig mat, han äter inte så mycket men lite slinker det ner allt. Idag blev det både majs och plättar.

Efter en liten stund får vi besök av en gräsand och Vidar blir alldeles till sig och kryper fram måt anden som springer iväg. Den verkade lite hungrig så den fick lite plättar som den glupskt mumsade i sig samtidigt som Vidar ivrigt kröp efter den hela tiden.


Inga kommentarer: