onsdag 10 juni 2009

Löp-pass II

Idag var det dags för andra löp-passet sen inköpet av löparskorna. Som föregående pass startade vi från varsitt håll och möttes upp i slottskogen, gick till "vår" backe och startade backträningen nästan omedelbart.

Innan femte vändan hade Anna tydligen tänkt "skönt, nu är det bara en gång kvar", men jag hade ju andra planer som jag glömt att berätta om. Så när vi kom upp efter femte backen så säger jag "Idag kör vi minst 7 vändor och nästa vecka så kör vi 10".

"VA, aldrig!?" sa Anna och pustade. Men hon hade inga som helst problem och vi sprang tre backar till.

Så dagens backträning blev 8 backar med start när min puls låg på ca 120-130 slag per minut. På toppen av backen hade jag nog som mest en puls på ca 177 slag per minut.

Efter stretchning och lite nedvarvande promenad kom jag på att jag har ju glömt min vattenflaska igen så det var bara att hålla ut och köpa en flaska på Linnéplatsen.

Inga kommentarer: