onsdag 17 augusti 2011

Lunch-date

Idag hade jag och Idun lunch-date med finaste Eeva och hennes underbara dotter Alice. Först blev det lite shopping på lindex, månadens lindex-rabattkupong damp ner i brevlådan för ett par dagar sedan och måste ju givetvis användas. Idun behövde en lite tjockare kofta, det blev en vit med luva, själv fick jag bara trosor men det behövs ju också ibland.

Ett litet besök på papeterie resulterade i 4 små lila trähjärtan och 2 lila pennor, hjärtanen tänkte jag skriva vart och ett av Iduns namn och använda som dekoration på namnkalaset och pennorna var till gästboken.

En blixtvisit hos gudmor på hennes jobb och en mat och blöjbytar paus på Åhlens i deras ammningsrum hanns också med.

Lunchen åt vi på "Green and Rum" vilket jag så här i efterhand ångrar rejält. Det var allt annat än bra. Min kycklingsallad var allt annat än fräsch, dagens sallad - pyttsan heller. Torra gamla strimlor av isbergssallad i botten, täckt med några skivor kyckling som var ok men inte mer, kryddad bulgor som också var ok men grönsakerna var rent ut sagt fördjävliga. Torra gamla gurkskivor som sett sina bästa dagar och slabbiga tomatklyftor. Jag tog med mig gurkskivorna till disken och frågade tjejen där om hon skulle kunna tänka sig att äta dem. Varpå hon svarar: "Ojdå, nä vad torra de såg ut" Så tog hon med sig dem och gick i väg, jag gick och satte mig igen och trodde hon skulle komma tillbaka med nya fräscha gurkskivor. Vi såg inte skymten av några nya gurkskivor! Under all kritik, rent ut sagt "skitdåligt"!En sak är säker, jag kommer aldrig mer gå dit för lunch och säkert inte för nåt annat heller för den delen.

En mysig liten promenad till vasaplatsen där vi skiljdes åt. Eeva och Alice skulle besöka Eevas arbetsplats och jag och Idun till hemköp för blöjinköp.

Alice och Idun verkar vara intresserade av samma saker...

...en konversation om vad de just upptäckt!

Torra gamla gurkskivor som låg på min sallad! Urk!

Inga kommentarer: