torsdag 18 augusti 2011

Inskolningssamtal

Idag var jag på ett inskolningssamtal, tanken med detta var att jag skulle få reda på hur det gick under de dagarna som inskolningen pågick och att jag skulle berätta om Vidar och hans intressen.

Vidars inskolningspedagog berättade att han var jätteduktig och att han redan börjat arbeta med montessorimaterialet och de var imponerade över att han redan kunde siffrornas symboler, det är tydligen väldigt ovanligt att man kan när man är 3 år gammal. Jag som trodde att det var fullkomligt normalt!

Det går dessutom bra för honom att gå på toaletten även om han behöver lite hjälp ibland.

Vidar är en kille som verkligen visar vilket humör han är på, han kan bli jättesur och vara som ett åskmoln men det brukar försvinna lika fort som det kom, jag antar att han har det efter sin far.

Inga kommentarer: