söndag 6 mars 2011

Gekås

I fredags var jag på Gekås tillsammans med Jessica (blivande gudmor till sessan), hon hade fått låna sin mammas bil och agerade chaufför. Vidar var lite hängig på morgonen så han fick stanna hemma från förskolan och följa med till Gekås. Jag gillar inte att ta med mig barnen dit egentligen men det fick gå ändå. Vidar var jätteduktig hela tiden och uppförde sig verkligen exemplariskt!

Väl framme letade vi upp en kundvagn och inne i varuhuset ett par varukorgar att ställa under vagnen. Efter ett toalettbesök var vi redo att göra butiken. Vidar gick och bar på en kundkorg och tyckte det var jättespännande. Herravdelningen betades av i rasande fart, vidare till barnavdelningen som också gick ganska snabbt. Leksaksavdelningen tog lite längre tid eftersom det jag letade efter inte stod att finna någon stans. Vidar fyller ju snart 3 år och jag var på jakt efter pippis Hoppetossa och till slut hittade jag vad jag sökte! Babyavdelningen, med lite inköp av bebisprylar så som skötbädd, nappflaskor och sängmobil avklarades snabbt. Vidare till mediaavdelingen och damavdelningen som tog lite längre tid och till sist heminredningsavdelningen som också tog lite längre tid.

Klara var vi på rekordsnabba 3h, in med varorna i bilen och vidare till Burger King för ett välbehövligt mål mat. Bilresan hem gick bra och Vidar somnade när vi nästan var framme i göteborg.

Detta var snabbaste resan till gekås jag gjort någonsin, vi lämnade göteborg vid 9 tiden och var tillbaka i göteborg redan kl 14.00! Tusen tack Jessica!

Inga kommentarer: