lördag 9 oktober 2010

På vift!

Idag har hela familjen varit på vift på lite olika håll, det är bara jag och Vidar som var tillsammans. Jesper var i Skene på Fight Night. Axel var på liseberg tillsammans med sin gudfar och hans son Melvin. Jag och Vidar var på en liten höstpromenad i vasaparken.

I vasaparken finns det gott om träd, olika träd och många stora höga träd och så här i hösttider finns det gott om löv på marken. Det är roligt att springa omkring i löven och det är också roligt att undersöka de olika löven och titta på alla olika färger som löven får om hösten. Det finns även gott om kastanjer som också är spännande att leta efter och samla i en liten hink eller dylikt. Vi besökte dessutom lekplatsen vid vasakyrkan som har en sandlåda med jättefin sand och en liten träbåt som är rolig att klättra i.

Jag hade självklart min kamera med mig och passade på att fota lite, naturligtvis hamnade Vidar på bild och kastanjerna fick också vara med. Lite ovanligt, egentligen väldigt ovanligt var att jag kom med på bild. Jag tog några självporträtt, jag ser gammal ut, jag känner mig inte gammal, när blev jag gammal? Vad var det som hände egentligen?

Efter några timmar kom Axel & Co tillbaka och vi mötte upp dem på götabergsgatan för att sedan gå hem. Vidar slocknade i fåtöljen efter en flaska välling vilket innebar att jag och Axel fick lite kvalitetstid som vi tillbringade med att bygga lego och senare pyssla lite.

Axel har ett minne som inte är av denna världen och många gånger slår han mig med häpnad. Idag rabblade han upp alla barnen på förskolan i den ordning som de sitter i samlingsringen, bara sådär! Han ville att jag skulle skriva ner alla barnens namn. Han började själv skriva ner dem och jag förvånades över att han kunde skriva flera av barnens namn utan någon som helst hjälp! Vi gjorde en liten "klocka" med alla barnens namn i en cirkel med en liten visare som man kan snurra så att den pekar på de olika namnen. Det var väldigt uppskattat av den unge herrn.

Somnade gjorde inte killarna för än långt efter normal sovtid...

Sötaste lille Vidar!

Undrar just vad du tänker på?

Just nu får man en bok i sitt Happy Meal!

Höstmysig!

Springa omkring, upp och ner...

Självporträttet...

...andra sidan till.

I sandlådan, lite saknad är en spade...

...men det gjorde inte så mycket...

...särskillt inte när man hittar så här fina kastanjer!

Inga kommentarer: