tisdag 15 juni 2010

Playdate med Elias

Idag fick jag med mig Axels förskolekompis Elias hem när jag hämtade Axel. Jag hade cykelvagnen men ingen cykelstol så vi kunde inte cykla hem eftersom det bara ryms tre barn att sitta säkert i vagnen. Jag ledde cykeln med Vidar och Axel i vagnen och Elias på pakethållaren halva vägen, sen fick Elias hoppa ner i cykelvagnen det var trångt men det gick och hem kom vi.

Väl hemma på gården upptäckte jag att vi hade tvätt så det var bara att köra igång, det gick riktigt bra trots 3 killar att hålla koll på.

Senare kom även granntöserna Wilma och Tilde ut och alla barnen lekte tillsammans mer eller mindre.

Axel och Elias är supergoa kompisar och älskar att leka med varandra men ibland verkar det vara lite för mycket känslor inblandade och de vet inte riktigt var de ska göra av alla känslor och det blir bråk, särskillt när de är trötta. Men Axel och Elias har blivit riktigt bra kompisar under det här året som de gått på samma förskola, i början var de lite som katt och hund men nu leker de oftast fint ihop. Kolla bara på dessa bilderna:

Bästa kompisar!
Underbara barn!
Axel med kompisarna Elias och Wilma
Elias kastar frisbee...
Fullt ös, mysig actionbild!

1 kommentar:

alex sa...

Fina bilder :)
Ja, det leker fint och gillar ju verkligen varandra. Vi får väl bara träna dem i att inte slåss när de blir trötta...
Ha en skön kväll, kram
A